Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2011 00:07 - Гийом IX дьо ПОАТИЕ
Автор: markantonii Категория: Поезия   
Прочетен: 1478 Коментари: 1 Гласове:
10



Гийом IX дьо ПОАТИЕ
1071-1127


*   *   *

Лесът е в пролетна премяна
и всяка птичка чурулика
на свой латински – мил език,
и пръска песента омая
и пита всеки: в тоя миг
какво най-много ти се иска?

Сърцето чака вест желана,
но ни усмивка ведролика,
ни сън за него…  Мъченик,
как сам да тръгна, без да зная
дали в живота – миг велик –
и мойта цел е вече близка.

И любовта ни изтерзана
е като глог, от скреж попарен,
търпял и мраз, и дъжд студен
край някой ствол на завет в мрака.
Но грейне ведър слънчев ден,
и цъфне шипката радушна.

Ах, и за мен така настана
чудесен празник тая заран,
по своя път към сладък плен
успях в последната атака:
с любов и пръстен бях дарен –
дай Бог и пръста си да мушна.


*   *   *

Ще захвана нова песен,
в леден дъжд и вятър бесен
тя ще бъде дар, поднесен
на любимата от мен.
Чуден дар, залог чудесен,
че съм още в неин плен.

Сам пред нея на колене
ще призная как ранен е
моят дух и жално стене,
не пиян – опиянен.
Ден без нея – и за мене
чер е всеки божи ден!

С кожа от седеф по-гладка,
надарена с хубост рядка,
ако мойта мъка сладка
не разсее – по-добре
смърт внезапна, гибел кратка –
Господ да ме прибере!

Ах, защо сте ме лишили
от любов и не личи ли,
че зова със сетни сили?
Или манастир, мадам,
сте избрали? Боже мили,
то и аз да ида там!

Да изчезна в тъмна бездна?
По-добре по вас да чезна,
но край вас и с вас, любезна,
с влюбен взор да вдигнем тост.
Сладко хубостта ви звездна
би възпял и сам Дорост!

Цял треперя – тая дама
с плам опали мойте дни.
В потеклото на Адама
с нея кой ще се сравни?





Гласувай:
10


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав!
04.09.2011 20:31
Чудесно е, че възкресяваш "старата" поезия!... :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: markantonii
Категория: Поезия
Прочетен: 99630
Постинги: 60
Коментари: 70
Гласове: 2689
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930